Skip to main content

Informace pro 1. ročníky

Fakultní e-mail

Do e-mailu se přihlašujete přes Outlook v Office 365. Jako první krok si musíte změnit heslo pro první přihlášení dle návodu níže (Pokyny pro přihlášení do IS STAG za účelem zápisu předmětů). Heslo změníte na URL adrese https://idm.jcu.cz

Student je povinný využívat fakultní e-mailovou schránku pro veškerou komunikaci se zaměstnanci fakulty. Na e-maily poslané z jiných e-mailových domén nebude brán zřetel.

Pokyny pro přihlášení do IS STAG za účelem zápisu předmětů

Do systému STAG je možné se přihlásit ZDE.

Informace, jak si nastavit heslo můžete najít ZDE, pokud se Vám to nepodaří kontaktujte Helpdesk IT na JU.

Návod, jak si zapsat předměty (zejm. pro zápis studentů v 1. roce studia)

Zápis ke studiu

Základní dokumenty

 Chod univerzity, fakulty a studia se řídí vícero dokumenty. Z nich nejdůležitější jsou následující:

Student je povinen tyto dokumenty znát a řídit se jimi.


Registrace metody MFA v cloudu M365

Při prvním přihlášení do cloudu Microsoft365 (https://www.microsoft365.com/) budete vyzváni k nastavení vícefaktorového ověřování (MFA). Bude potřeba si nainstalovat ověřovací aplikace nebo zaregistrovat ověřování prostřednictvím SMS na mobilním telefonu. Více informací naleznete na https://wiki.jcu.cz/Microsoft_365/MFA.


Průběh studia

Studium na JU je kreditová, tzn. že námaha studenta, resp. náročnost jednotlivých činností (zvláště předmětů) je ohodnocena kredity. 1 kredit odpovídá 25–30 hodinám práce studenta.

Za bakalářské studium musí student získat min. 180 kreditů, za navazující magisterské 120. Průměrně to činí 30 kreditů za semestr.

Tyto kredity se získávají plněním předmětů. Ty mohou být trojího druhu:

  • Povinné (kategorie A): student je během studia musí splnit, aby mohl úspěšně absolvovat svůj studijní program. Některé povinné předměty jsou tzv. „křížkové“, tj. student si je musí zapsat a splnit je během prvního semestru studia.
  • Povinně volitelné (kategorie B): student musí
    • buď získat jistý počet kreditů ze skupiny (bloku) povinně volitelných předmětů (které předměty to konkrétně budou, závisí na volbě studenta),
    • nebo splnit celou jednu skupinu (blok) povinně volitelných předmětů (v tom případě má student na výběr z více bloků)
  • Volitelné (kategorie C): student má k dispozici všechny předměty na celé univerzitě. Ve studijním plánu je vždy „doporučen“ tělocvik vyučovaný na Pedagogické fakultě JU, neboť má specifický způsob zápisu, nicméně student si jej zapsat nemusí a naopak si může zapsat cokoli z celé univerzity. 

Některá důležitá pravidla pro zápis předmětu:

  • Pamatujte na to, že s výjimkou „křížkových“ předmětů si může student během svého studia zapsat každý předmět 2x („křížkové“ předměty si může zapsat jen jednou, a to v prvním semestru studia). Proto vždy dobře zvažte, zda v daném semestru budete s to předmět zvládnout, zvláště jde-li o předmět povinný.
  • Předměty mají doporučené ročníky, v nichž by si je měl student zapsat. Nejsou pro studenta závazné, nicméně doporučujeme uvedený ročník respektovat, neboť to studentům zaručí, že se v rozvrhu povinné předměty nebudou překrývat.
  • Přehled předmětů pro daný studijní program se nachází v IS STAG v sekci „Prohlížení“.
  • Při zápisu je třeba dbát na Studijní a zkušební řád JU,
    • čl. 20, odst. 5, který říká, že student si musí na začátku každého semestru zapsat předměty v hodnotě alespoň 20 kreditů;
    • čl. 24, odst. 1 a čl. 33, odst. 1, písm. a) a b), který říká, že na konci 1. semestru musí získat alespoň 20 kreditů, na konci 2: semestru musí získat (celkově za první dva semestry) alespoň 40 kreditů, a konečně za každé po sobě jdoucí semestry alespoň 80 kreditů.

Tato pravidla jsou přísná a jejich nedodržení může vést k ukončení studia.

Nejlepší strategie, zvláště na počátku studia, je zapsat si všechny povinné předměty doporučené pro 1. ročník, a zavčasu si vybrat, jaké povinně volitelné předmět studenta budou během studia zajímat, a ty si pak též zapisovat dle doporučených ročníků (jsou-li uvedeny).


Věci okolo studentského života 

- Identifikační karta – Ke studiu potřebuje student identifikační kartu studenta (potřebuje ji k půjčování knih, vstupu do budovy, tisk materiálů na půdě univerzity, výdej obědů apod.). Více informací zde: https://wiki.jcu.cz/Kartov%C3%A9_centrum

- Koleje – Studenti prezenční formy studia mohou získat ubytování na univerzitních kolejích. Více informací zde: http://kam.jcu.cz/cs/20-stranky/ubytovani/24-univerzitni-sluzby


Obecné rady

 - Elearningové opory: Většina předmětů je provázána s elearningovými platformami Moodle nebo MS Teams. Materiály a pokyny uvedené na těchto platformách jsou závazné!

- Přerušení studia: Studium lze přerušit až celkem na 2 roky (4 semestry). Pokud se ocitnete v situaci, že nebudete moci studovat a plnit studijní povinnosti, kontaktujte svou studijní referentku a domluvte se na případném přerušení studia. Studium se přerušuje vždy na celý semestr (tj. přerušuje se na začátku semestru a nastupuje se zpět do studia zase na začátku nějakého z dalších semestrů). Přerušení v průběhu semestru je možné jen z výjimečných důvodů.

- Výměry za delší studium: Jestliže student studuje bakalářský program déle než 4 roky či navazující magisterský program déle než 3 roky, musí za své studium platit. V tom případě mu studijní oddělení zašle výměr, který musí uhradit. Výměry se zasílají vždy za každých započatých 6 měsíců studia nad stanovenou dobu. Počet odstudovaných let se sčítá napříč studii, to znamená, že případné předchozí neúspěšné studium na jiné fakultě či univerzitě se započítává do zmíněných 4 či 3 let studia, které má student „zdarma“. Počet dní, které studentovi zbývají do prvního výměru, lze najít v IS STAG (vpravo nahoře po přihlášení).

Proto neplýtvejte svým časem a studujte, případně se poraďte se svou studijní referentkou a studium přerušte.

- Uznaná doba rodičovství: Jestliže má student v péči dítě do 3 let věku (týká se to mužů i žen, přičemž v případě žen se započítávají i poslední týdny těhotenství), stačí to doložit studijnímu oddělení rodným listem dítěte (resp. těhotenskou průkazkou) a student se dostává do režimu „uznané doby rodičovství“ (UDR). V tom případě má student následující výhody:

  • má nárok na individuální studijní plán rodiče (ISPR), což znamená především automatické prodloužení některých termínů, např. konce zkouškového období apod.;
  • může přerušit studium kdykoli během semestru (a nejen na přelomu semestrů jako v případně ostatních studentů);
  • doba přerušení studia v rámci UDR se nezapočítává do celkových 2 let přerušení, na které má nárok každý student;
  • doba studia v UDR se nezapočítává do doby studia, kterou má student „zdarma“, tj. do výše zmíněných 4 či 3 let studia; za tuto dobu mu také nevzniká povinnost hradit delší studium, studuje-li nad rámec stanovené doby.

- Komunikace: Je velmi důležité komunikovat – jak s vyučujícími, tak se svou studijní referentkou. Když nastane problém, řešte ho co nejdříve. Čím dříve se začne problém řešit, tím snazší je se dobrat dobrého řešení. Pravidelně proto kontrolujte svou fakultní emailovou schránku, číslo své studijní referentky si uložte a odpovídejte na telefonáty atd.

Doručování písemností

Doručování písemností studentům a uchazečům o studium, uchazečům o studium a osobám s přerušeným studiem

(1) Vysoká škola v řízeních podle § 50, 54b a 68 doručuje písemnosti uchazečům o studium účastníkům řízení sama nebo prostřednictvím provozovatele poštovních služeb. Je-li rozhodnutím vydaným v řízení podle § 50 vyhověno žádosti uchazeče o přijetí ke studiu, je možno rozhodnutí uchazeči doručit prostřednictvím elektronického informačního systému vysoké školy, stanoví-li tak vnitřní předpis vysoké školy a uchazeč s tímto způsobem doručení předem na přihlášce souhlasil; za den doručení a oznámení rozhodnutí se v takovém případě považuje první den následující po zpřístupnění rozhodnutí v elektronickém informačním systému uchazeči.
(2) Stanoví-li tak vnitřní předpis vysoké školy, vysoká škola může v řízeních podle § 50 doručovat písemnosti účastníkům řízení prostřednictvím elektronického informačního systému vysoké školy; v takovém případě vysoká škola nebo fakulta zveřejní informaci pro uchazeče o způsobu doručování společně se skutečnostmi zveřejňovanými podle § 49 odst. 5.
(3) Stanoví-li tak vnitřní předpis vysoké školy, vysoká škola může v řízeních podle § 54b nebo 68 doručovat písemnosti účastníkům řízení prostřednictvím elektronického informačního systému vysoké školy. Vnitřní předpis vysoké školy může stanovit doručování podle věty první i jen pro některá řízení nebo některé úkony v řízení.
(4) V případě, kdy vnitřní předpis vysoké školy stanoví podle odstavce 2 nebo 3, že vysoká škola písemnosti doručuje prostřednictvím elektronického informačního systému vysoké školy, není vysoká škola povinna doručovat tyto písemnosti prostřednictvím veřejné datové sítě do datové schránky a ustanovení odstavce 6 se nepoužije.
(5) Za den doručení písemnosti prostřednictvím elektronického informačního systému vysoké školy podle odstavce 2 nebo 3 se považuje nejbližší pracovní den následující po zpřístupnění písemnosti účastníkovi řízení v elektronickém informačním systému…

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

Kněžská 8, 370 01 České Budějovice Tel. 387 773 501 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Kněžská 8, 370 01 České BudějoviceTel. 387 773 501 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2021 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

1